Which role does religion play in your life? (Ethiopia)


Yeabsera Kebede, 26, Trainee teacher at Goethe-Institut in Addis Ababa

English:

For me religion is a roadmap to a person lost in a foreign territory, on which all routes and their end destination are clearly marked. Besides this map also has a compass which orients him to the true north. Assuming this person is me, in what way can I express the role this map plays in my life?

German:

Für mich ist Religion wie eine Landkarte für eine Person, die sich in einem fremden Territorium verlaufen hat, und auf der alle Ziele ganz klar markiert sind. Außerdem besitzt diese Karte einen Kompass, der der Person hilft, sich in Richtung des wahren Nordens zu orientieren. Wenn man davon ausgeht, dass die Person von der ich spreche, ich selbst bin, wie könnte ich dann ausdrücken, welche Rolle diese Karte in meinem eigenen Leben spielt?

Zur Werkzeugleiste springen